Bobris
|
2.10.200915:41
Pekny clanek, uznavam, ale nazor na moznost zapojeni az trech monitoru je uplne lichý. autor hleda spise minusy, ktere s porovnani s plusy mizi do pozadi... vubec treba zminena vyhoda lepsi prace na trech monitorech nez na dvouch (znam nekolik lidi, kteri tohle vyuzivaji, a jenom diky pomoci vic karet), kde nakej okrajovej panel nehraje zadnou roli atd atd...
Potom este nazor typu, ze podpora dx11 je vlastne k nicemu (je taky uplne zcestnej) protoze zadna soucasna kvalitni aplikace ani hra na tento standart pripravena neni - misto toho aby autor oslavoval to, ze HW, ktery tento standart podporuje a muze se v aplikacich rozvijet, tudiz budou drive, misto toho aby se napr. cekalo na podporu dx11 od konkurence....
Take sem se z tohoto clanku (mozna sem si to jenom nevsim, jestli ano, tak se omlouvam) nedozvedel to, ze narozdil od toho jak byla kolem dx10 nafouknuta bublina hlavne ze strany microsoftu, tak dx11 si pochvaluji hlavne vyvojari, kvuli usnadneni prace a tudiz nastup dx11 bude vitanejsi nez jak to bylo za casu dx10.
Odpovědět0 0
Ad 1) Je rozdíl pracovat na třech monitorech, což ocení profíci, kteří v naprosté bětšině pracují s Macem a pár těch, kteří skutečně ocení více pracovních ploch nebno jendu rozšířenou. Prezentovány jsou ovšem hry a herní využití, což je naprosot k ničemu.
Ad2) Nikdo neřekl, že DirectX 11 je k ničemu ... je prostě teď není využitelné a není to úplně ten hlavní důvod proč Radeon koupit. Samozřejmě, že budou aplikace pro Dx11 dříve, vždyť se jedná jen o rozšíření dx10 o další zajímavé featury ... nemusí se nic dělat na zelené louce.
ad3) vývojáři si pochvalují dx11 hlavně kvůli tomu, že dx10 je podmnožina dx11 ... široká paleta hardware k využití bez zbytečných komplikací, toť bude ten hlavní důvod.
Odpovědět0 0
Velmi slusny popis karty, predevsim HW. U DX11 a novych vlastnosti o neco slabsi, predevsim Order Independent Transparency (OIT) nema nic spolecneho s nejakymi variabilne pruhlednymi texturami ci co (opravdu jsem ten popis nepochopil), ale jde o to, ze pro spravnou transparency je treba rasterizovane body radit odzadu ke kamere. Drive se to resilo vyhradne razenim a delenim geometrie a vykreslovanim ve spravnem poradi, coz je samozrejme sileny 'opruz'. OIT je genialni v tom, ze se zadna geometrie radit a predevsim delit nemusi a navic vse se deje 100% korektne per-pixel. Nicmene OIT uz je tu od DX9 (pomaly), vylepseny v DX10 (s omezenimi, napr.nemoznost zaroven MSAA), takze predpokladam, ze vsechny tyhle neduhy budou v DX11 pase.
Ambient Occlusion a Depth of Field by rozhodne take staly za rozvedeni, jde o zcela stezejni funkce pro pridani realisticnosti renderu.
Odpovědět0 0
O OIT jsem napsal poněkud kostrbatě, tohled mi uniklo ...
Odpovědět0 0
Avatar09
|
29.9.200916:39
Tak jestli to bude ve 2D uplne potichu, a za rozumný peníz bude nějaká lowend varianta, prikoupím si k tomu třetí 17" lcd, a zas bude o dost větší prac. plocha pro tu spoustu oken v mých audio aplikacích.. Kdyby new karta stála do dvou tisíc, a stále měla 3 výstupy, udělám si radost.
Odpovědět0 0
Bobsik
|
29.9.200913:51
"DirectCompute má ve standardu kompatibilitu s DirectX 10 (Shader Model 4.0), DirectX 11 (SM 4.1) a DirectX 11 (SM 5.0)." takovy detailik, asi tam ma byt u toho druheho "DirectX10.1" . a melo by se to jmenovat "DirectXCompute" pokud vim ... ale jinak:
perfektni detailni clanek, jde videt ze se autor vyzna ... hned bych pridal hodnoceni byt registrovany :)
Odpovědět0 0
Děkuji ... opravím chybu
Odpovědět0 0
Na tom sloupcovém grafu je vidět buď chyba v označení 285 a 295, nebo to dx compute, i když je stavěné na DX10, nebere v úvahu SLI. Kdo ví, jestli je to otázka optimalizace ?
Odpovědět0 0
NRX
|
29.9.20098:10
No mne sa táto funkcia celkom páči, áno použitie 6 monitorov s tým, že zrovna v strede máte deliaci rámik sa mi tiež zdá scestné na použitie v hrách.
Ale keby to peňaženka dovolila (nakoľko som výhradný zástanca lepších IPS panelov), by som 3 monitory bral HNEĎ všetkými 10mi...
Odpovědět0 0
Těch 6 LCD na jedný kartě stejně nebude až tak výhodný, bude potřeba speciální "Eyefinity Edition" karta s 6x DisplayPortem a ta imho nebude až tak dostupná a díky tomu bude určitě dost předražená.
Mě osobně by se líbily 3 monitory a všechny je otočit na výšku :-)
Odpovědět0 0
U leteckých simulátorů by se mi těch šest monitorů občas i hodilo :-)
Odpovědět0 0
Největší problém budou ty minimálně 2-3 cm pásy mezi monitory ... vidím to tak, že tyhle věci budou použitelné v momentě, kdy budou například pružné OLED zobrazovače, které udělají kolem vás půlkruh nebo u 6 monitorů bude třeba něco bezrámového.
Odpovědět0 0
Matej555
|
2.10.200911:59
Staci si spravit drziak na vsetky monitory a dat z nich dole ramy. Bez problemov.
Odpovědět0 0
Btw. pěkný článek na guru3d: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0 0
Přizdisráč
|
29.9.20096:37
Slušné článek. Chápu správně, že nVidia zatím v žádné svojí grafické kartě neměla ten tesselátor? A při přechodu na Direct X 11 ho tam budou muset přidat ? Nebo ne ? A jakou plochu jádra zabírá ten tesselátor u čipů ATi ?
Odpovědět0 0
U plochy těžko říct, ale nebude nijak příliš podstatná část. Tesselator je tak trochu dítě ATI. Nvidia jej doposud na žádné kartě neměla...tzn. musí ho ve svých DX11 čipech mít.
Odpovědět0 0